We willen toch allemaal gezonde mannen?

Twee weken geleden schreef ik op dit blog al over de vijf campagnelessen van Movember. Vandaag op 1 november scheren honderdduizenden mannen wereldwijd hun bovenlip nog één keer. Tot het einde van de maand zullen overal om je heen beginnende snorretjes opduiken. Dappere mannen die hun schroom overwinnen en zich de hoon van hun omgeving laten welgevallen om aandacht te vragen voor de taboes rond prostaatkanker en om geld op te halen voor onderzoek. Speciaal voor de start van Movember Nederland vatte de onvolprezen Bahram Sadeghi (de kale filmmaker, niet de beroemde Iraanse schrijver met de indrukwekkende snor) het belang van de campagne in een prachtig filmpje van 1 minuut samen. Mo Bro’s en Sista’s van de lage landen, schrijft u allen hier.

Maarten van Heems
Maarten van Heems is partner bij BKB en fervent wielrenner. Hij werkte aan campagnes voor onder meer KNVB, Alliander, ministerie van SZW, Movember en Tibet. Maarten doet de Europese PR voor Junkie XL en geeft campagne- en communicatietrainingen in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika. Hij studeerde eerder Geschiedenis in Amsterdam en Russisch in Odessa.